Klachten

Als je niet tevreden bent over ons

Bij Bloezem willen we iedereen de best mogelijke ondersteuning bieden. Toch kan het gebeuren dat je ergens niet tevreden over bent. Als dat zo is, willen we daar graag samen met jou een oplossing voor vinden. Daarom vragen we je om je zorgen of onvrede altijd met ons te bespreken.

Kun je of wil je dit niet doen met de persoon doen waarover jouw klacht gaat? Dan kun je ook terecht bij onze vertrouwenspersoon, of bij de klachtenfunctionaris. We staan klaar om samen met jou naar een oplossing te zoeken.

 

Heb je een klacht? Dit kun je doen.

Bespreek het
Ga in gesprek met de persoon waar je een klacht over hebt of bespreek het met je begeleider.

Vertrouwenspersoon
Vind je het lastig om je klacht te bespreken met de persoon in kwestie of jouw begeleider? Of komen jullie er samen niet uit? Dan kun je terecht bij een vertrouwenspersoon.

Vertrouwenspersoon Brabant & Gelderland
Pauline de Vries: bel 06 – 538 85 459
of mail naar paulinedevries@adviespuntzorgbelang.nl

Vertrouwenspersoon Limburg
Liesbeth Crousen: bel 06 – 580 73 021
of mail naar liesbethcrousen@adviespuntzorgbelang.nl

Vertrouwenspersonen Kind & Jeugd
Jeroen van Lieshout: bel 06 – 111 62 971
of mail naar jvlieshout@zorgbelang-brabant.nl

Patty van der Linden: bel 06 – 484 39 397
of mail naar: pvdlinden@zorgbelang-brabant.nl

 

Klachtenfunctionaris

Als je een klacht hebt, kunt ook direct contact opnemen met de Klachtenfunctionaris. Dit is een onpartijdige bemiddelaar, die niet in dienst is van Bloezem, maar bij het Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg (CBKZ). Samen met jou probeert de klachtenfunctionaris een oplossing te vinden.

Zo bereik je het CBKZ:
Bel 0183 – 682 829
of mail naar klachten@cbkz.nl.

Je ontvangt uiterlijk binnen vijf werkdagen een bevestiging van ontvangst.

 

Klachtencommissie

Neem je contact op met de klachtencommissie van het CBKZ, dan ontvang je een formulier waarop je jouw klacht kunt omschrijven. Wanneer je schriftelijke klacht is ontvangen door de klachtencommissie, begint de klachtenprocedure.

Wil je in contact komen met CBKZ?
Bel 0183 – 682 829
of mail naar klachtencommissie@cbkz.nl.

 

Geschillencommissie

Bloezem is aangesloten bij de Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidzorg. Deze commissie behandelt klachten van cliënten tegen ggz-zorgaanbieders. Ook hier kun je je klacht indienen. De Geschillencommissie rekent kosten voor het behandelen van je klacht. Meer informatie vind je op de website van de geschillencommissie. Hier kun je ook je klacht indienen.

 

Cliëntondersteuners

Wil je dat iemand met je meedenkt? Dan kun je contact opnemen met een onafhankelijke cliëntondersteuner:

Zorgbelang Nederland
Website: www.zorgbelang-nederland.nl
E-mail: info@zorgbelang-nederland.nl

Stichting MEE
Website: www.mee.nl/clientondersteuning
Telefoon: 0900 999 88 88

 

Meer informatie

Wil je meer weten over onze klachtenprocedure? Bekijk de volgende documenten:
Klachtenreglement Bloezem Geestelijke Gezondheidszorg
Jaarverslag klachtenfunctionaris 2024

Je kunt ook hier je vraag stelen.

 

UWV, re-integratie & participatie

Ben je bezig met een UWV-traject, re-integratietraject of een participatietraject en heb je een klacht? Dan kun je dit bespreken bij de instantie die het traject voor je regelt. Bijvoorbeeld met de arbeidsdeskundige van het UWV of de klantmanager van de gemeente.

Vragen over Bloezem Geestelijke Gezondheidszorg?  

Wij helpen je graag met persoonlijk advies. Want elk mens is uniek en iedere situatie vraagt een andere aanpak.