Als je niet tevreden bent over ons
Bij Bloezem willen we iedereen de best mogelijke ondersteuning bieden. Toch kan het gebeuren dat je ergens niet tevreden over bent. Als dat zo is, willen we daar graag samen met jou een oplossing voor vinden. Daarom vragen we je om je zorgen of onvrede altijd met ons te bespreken. Kun je of wil je dit niet doen met de persoon doen waarover jouw klacht gaat? Dan kun je ook terecht bij onze vertrouwenspersoon, of bij de klachtenfunctionaris. We staan klaar om samen met jou naar een oplossing te zoeken.
Heb je een klacht? Dit kun je doen
Bespreek het
Ga in gesprek met de persoon waar je een klacht over hebt of bespreek het met je begeleider.
Vertrouwenspersoon
Vind je het lastig om je klacht te bespreken met de persoon in kwestie of jouw begeleider? Of komen jullie er samen niet uit? Dan kun je terecht bij een vertrouwenspersoon.
Dit zijn de vertrouwenspersonen van Bloezem en zo bereik je zo:
Vertrouwenspersonen voor onze locaties in Gelderland en Brabant:
Elsbeth Leppink
Zo bereik je Elsbeth:
Per telefoon of Whatsapp: 06 – 538 85 459
Per e-mail: elsbethleppink@adviespuntzorgbelang.nl
Lees meer over vertrouwenspersoon Elsbeth
Vertrouwenspersonen voor de jeugd, voor onze locaties in Gelderland en Brabant:
Jeroen van Lieshout
Zo bereik je Jeroen:
Per telefoon: 06 – 111 62 971
Per e-mail: jvlieshout@zorgbelang-brabant.nl
Patty van der Linden
Zo bereik je Patty:
Per telefoon: 06 – 484 39 397
Per e-mail: pvdlinden@zorgbelang-brabant.nl
Klachtenfunctionaris
Als je een klacht hebt, kunt ook direct contact opnemen met de Klachtenfunctionaris. Dit is een onpartijdige bemiddelaar, die niet in dienst is van Bloezem, maar bij het Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg (CBKZ). Samen met jou probeert de klachtenfunctionaris een oplossing te vinden.
Klachtenfunctionaris voor onze locaties in Brabant, Limburg en Bloezem Nijmegen:
CBKZ
Zo bereik je CBKZ:
Per telefoon: 0183 – 682 829
Per e-mail: klachten@cbkz.nl
Je ontvangt uiterlijk binnen vijf werkdagen een bevestiging van ontvangst.
Klachtencommissie
Kom je er met de klachtenfunctionaris niet uit? Dan verwijst de klachtenfunctionaris je door naar de klachtencommissie van het CBKZ. Je ontvang dan een formulier waarop je jouw klacht kunt omschrijven. Wanneer je schriftelijke klacht is ontvangen door de klachtencommissie, begint de klachtenprocedure. Deze procedure verloopt als volgt:
- Je ontvangt een schriftelijk bericht dat je klacht is ontvangen en wordt behandeld. Ook de medewerker tegen wie de klacht is gericht, krijgt bericht.
- De klachtencommissie nodigt jou en de betrokken medewerker uit voor een hoorzitting. Als klager kun je vragen om apart te worden gehoord. Je mag ook een familielid, vriend of vertrouwenspersoon meenemen die je bijstaat. Ook de medewerker kan zich door iemand laten bijstaan.
- De klachtencommissie beslist of je klacht terecht is in een uitspraak. Daarvoor heeft de commissie zes weken de tijd. Als het langer duurt om tot een uitspraak te komen, moet de commissie dit aan jou en de betrokken medewerker laten weten en de redenen noemen. Na de periode van zes weken mag de termijn met maximaal vier weken worden verlengd.
- Jij, de betrokken medewerker en het bestuur van Bloezem ontvangen de beslissing van de klachtencommissie schriftelijk. Soms geeft de commissie ook aanbevelingen aan het bestuur van Bloezem.
- Het bestuur van Bloezem beoordeelt de beslissing van de klachtencommissie binnen één maand. De betrokkenen horen daarna van het bestuur wat er met de beslissing wordt gedaan.
Wil je in contact komen met CBKZ? Lijkt
Stuur een e-mail naar klachten@cbkz.nl of bel 0183 – 682 829.
Geschillencommissie
Bloezem is aangesloten bij de Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidzorg. Deze commissie behandelt klachten van cliënten tegen GGZ-zorgaanbieders. Ook hier kun je je klacht indienen. Op de website van deze geschillencommissie vind je meer informatie.
Cliëntondersteuners
Wil je dat iemand met je meedenkt? Dan kun je terecht bij een onafhankelijke cliëntondersteuner.
In Gelderland kun je terecht bij Zorgbelang Inclusief in Arnhem.
Per e-mail: info@zorgbelanginclusief.nl
Per telefoon: 088 – 929 40 00
In Brabant kun je terecht bij Zorgbelang Brabant-Zeeland in Tilburg.
Per e-mail: info@zorgbelang-brabant.nl
Per telefoon: 013 – 594 21 70
Klokkenluidersregeling
Is er volgens jou sprake van een misstand waardoor het maatschappelijk belang in het geding komt? Of vermoed je dat er sprake van zo’n misstand is? Dan is een gewone klachtenprocedure niet geschikt. Als medewerker, vrijwilliger, lid van de cliëntenraad of leverancier kun je zo’n misstand melden binnen onze Klokkenluidersregeling.
Meer informatie
Wil je meer weten over onze klachtenprocedures? Je vindt alle informatie in deze documenten.
- Jaarverslag Klachtenfunctionaris Woonzorgnet 2022 (pdf)
- Jaarrapportage Klachtenfunctionaris Zorggroep ’t Zicht 2022 (pdf)
- Klachtenregelement Woonzorgnet (pdf)
- 2020 Klachtenoverzicht Compleet Mensenwerk Wonen
- 2020 Klachtenoverzicht Compleet Mensenwerk
- 2021 Klachtenoverzicht Compleet Mensenwerk Wonen
- 2021 Klachtenoverzicht Compleet Mensenwerk
UWV, re-integratie en participatie en jouw klacht
Ben je bezig aan een UWV-traject en vind je dat jouw klacht niet goed is afgehandeld? Dan kun je dit bespreken met de arbeidsdeskundige van het UWV.
Ben je bezig aan een traject van re-integratie of participatie en vind je dat jouw klacht niet goed is afgehandeld? Dan kun je dit melden bij de instantie die deze re-integratie of participatie voor je heeft geregeld, bijvoorbeeld de klantmanager van de gemeente.