Tevredenheid

Werkplezier en leefplezier gaan hand in hand

Bij Bloezem geloven we dat werkplezier en leefplezier de basis vormen van goede zorg. Daarvoor geven de ideeën en ervaringen van onze cliënten en medewerkers ons richting. We meten regelmatig hun tevredenheid. Dankzij de hoge respons krijgen we een betrouwbaar beeld van wat er goed gaat en waar we nog wat kunnen verbeteren.

Cliënttevredenheid: jouw mening telt

Elk jaar meten we de tevredenheid van onze cliënten, zodat we onze zorg kunnen blijven afstemmen op wat voor hen belangrijk is.

Deze tevredenheidsmeting, de CQ-i, geeft ons inzicht in diverse aspecten van onze dienstverlening, zoals:

  • Bereikbaarheid van je begeleider
  • De informatie die we geven
  • Inspraak en keuzevrijheid
  • Omgang met jouw begeleider
  • Deskundigheid van je begeleider
  • Veranderingen in klachten en functioneren
  • Woon- en leefomstandigheden
  • Activiteiten en maatschappelijk herstel
  • Informatie-uitwisseling tussen zorgverleners
  • Jouw algemene mening

Door naar al deze aspecten te kijken, kunnen we zien hoe we het doen en waar we nog kunnen groeien. De resultaten:

Beschermd Wonen Ambulant
2024

 

volgt

 

volgt

 

Wat vind jij? Laat het ons weten! 

Heb je feedback, ideeën of een aandachtspunt? Wij horen het graag van je! Vind je dat we iets niet goed doen? Op onze klachtenpagina kun je lezen wat je kunt doen als je een klacht hebt.

Medewerkerstevredenheid: betrokken en bevlogen 

Bij Bloezem zijn we trots op onze bevlogen en betrokken medewerkers. Elke twee jaar voeren we een uitgebreid tevredenheidsonderzoek uit, waarin onze medewerkers ons beoordelen op verschillende thema’s. In het laatste onderzoek scoorden we een 7,8 – een cijfer dat ons opnieuw plaatst bij de Beste Werkgevers van Nederland, ofwel ‘World Class Workplace’.

De score is gebaseerd op zes elementen:

  • Werkgeverschap
  • Organisatietrots
  • Organisatierichting
  • Waardering
  • Werktrots
  • Het benutten van talent

We doen het samen

Tevredenheid zien we bij Bloezem als een gedeelde verantwoordelijkheid. Onze medewerkers doen hun uiterste best om te zorgen dat cliënten zich gehoord en ondersteund voelen. En wij doen er alles aan om een fijne en inspirerende werkomgeving te bieden. Zodat iedereen bij Bloezen kan groeien en kan bloeien; onze medewerkers, onze cliënten en onze organisatie.

 

Vragen over Bloezem Geestelijke Gezondheidszorg?  

Wij helpen je graag met persoonlijk advies. Want elk mens is uniek en iedere situatie vraagt een andere aanpak.